Bereik je klant en verhoog je omzet

Tip 1: Korting op uw eigen website aanbieden

Via het POS systeem van CashDesk is het eenvoudig om klanten standaard 10 procent korting te geven wanneer ze via de website bestellen. Wanneer klanten merken dat ze op die manier korting kunnen krijgen, zullen ze natuurlijk sneller geneigd zijn om via de website hun bestellingen te plaatsen. Ook is het mogelijk om couponcodes aan te maken die klanten vervolgens op de website kunnen invoeren om zo korting te krijgen.

Tip 2: SMS functie

CashDesk kan automatisch sms-jes versturen naar klanten. Het is mogelijk om dit op twee momenten in het bestelproces te doen, namelijk tijdens het ontvangst of de aanmaak van de order en op het moment dat de koerier gaat rijden. Daarbij kan het automatisch versturen van sms-jes zo ingesteld worden dat alleen Thuisbezorgd klanten deze ontvangen. Op die manier motiveer je een specifieke groep om voortaan direct bij jou te bestellen.

Het voordeel dat hiermee behaald wordt, is dat je niet alleen aan de klant laat weten dat de koerier eraan komt, maar dat je de klant ook attent maakt op aanbiedingen of kortingen op jouw website.

Tip 3: Berichten sturen via app

Via de app van CashDesk kun je als restauranthouder berichten sturen naar je klanten en ze op die manier op de hoogte houden over aanbiedingen en acties. Ook zorg je er op die manier voor dat klanten weer naar je app gaan, aan jouw restaurant denken en eerder geneigd zijn om iets bij jou te bestellen.

Tip 4: Productfoto’s plaatsen

Als restauranthouder ken je elk product dat je in jouw restaurant aanbiedt, maar kent je klant deze ook zo goed als jij? Niet alle klanten herkennen het product aan de productnaam, maar een goede en professionele foto helpt hier natuurlijk enorm bij.

Wanneer je foto’s vanuit CashDesk plaatst bij een product of productgroep, help je de klant en zorg je ervoor dat de website of app er gelijk een stuk professioneler uitziet. Heb je nog geen goeie foto’s of een fotograaf ter beschikking? Wij helpen je hierbij.

Tip 5: Mailfunctie met couponcode voor korting (binnenkort beschikbaar)

Binnenkort zal CashDesk een handige en effectieve mailfunctie beschikbaar maken om klanten te activeren. Met deze mailfunctie wordt het bijvoorbeeld mogelijk om klanten die 8 weken niets besteld hebben een bericht te sturen met daarin een couponcode. Deze couponcode kunnen ze vervolgens op jouw website verzilveren voor korting. Zo wordt deze groep klanten op een positieve manier gemotiveerd om weer bij jouw restaurant te bestellen.

 Tip 6: Maak gebruik van marketing, Google Adwords en social media

Door middel van marketing en promotie via Goodle Adwords en social media zoals Facebook en Twitter, vergroot je het bereik van je restaurant. Hoe meer mensen jouw restaurant kennen, hoe meer mensen er bij je zullen bestellen. Neem contact met ons op voor deze mogelijkheden.

Onze volgende reeks berichten zullen verder ingaan op iedere individuele tip en je informatie geven over hoe je de tips het beste kan toepassen.