Een bestelzuil in uw restaurant: 5 voordelen

U ziet ze waarschijnlijk op steeds meer plekken verschijnen: bestelzuilen. U gebruikt ze om zelf uw tickets in te checken op het vliegveld of om een bestelling te plaatsen bij McDonalds. Maar wat is zo’n bestelzuil nu precies en wat kan het voor uw restaurant betekenen?

In deze blog leggen we uit wat een bestelzuil, ook wel kiosk systeem genoemd, is en geven we vijf voordelen waar u van kunt profiteren als u een bestelzuil integreert in uw restaurant.

Wat is een bestelzuil?

Een bestelzuil geeft gasten de mogelijkheid om zelf hun eten te bestellen in uw restaurant. Meestal ziet dat eruit als een zuil waar gasten hun bestelling kunnen plaatsen en afrekenen. Deze bestelling wordt automatisch doorgegeven aan de keuken. Vervolgens kunt u het eten naar de gast brengen of de gasten het eten zelf laten halen.

kiosk softwareKiosk software is vooral populair in fast food restaurants zoals McDonalds

Voordelen van een bestelzuil

Een bestelzuil brengt veel voordelen met zich mee waar u als restaurant eigenaar van kunt profiteren. Het bespaart geld, tijd, gedoe en personeel. Sterker nog, een bestelzuil kan zelfs zorgen voor een hogere omzet. Het gemiddelde bestelbedrag ligt bij bestellingen via een bestelzuil namelijk hoger! De verklaring hiervoor kunt u verderop in de tekst lezen.

Tijd- en geldbesparing

Een van de belangrijkste voordelen van een bestelzuil is dat het u tijd en geld bespaart. Omdat gasten zelf bestellen, afrekenen en soms zelfs hun eten komen halen, hoeft u een stuk minder personeel in te zetten. Personeel wat normaal gesproken druk bezig zou zijn met het opnemen van bestellingen en serveren van de gasten, kan zich nu richten op andere taken.

Ook hebben gasten soms moeite met kiezen en gaat veel tijd van een personeelslid hieraan verloren. Dit wordt opgelost met een bestelzuil. Daarnaast is een bestelzuil nooit ziek en altijd in staat om te werken!

Behalve dat kiosk software u (personeels)kosten kan besparen, kan het ook extra omzet opleveren. Een bestelzuil verleidt gasten namelijk om meer eten te bestellen dan ze bij een kassamedewerker zouden doen. De gast voelt dan geen ‘druk’ van een medewerker die staat te wachten totdat de gast een keuze heeft gemaakt. Daarnaast worden uw gasten met een bestelzuil sneller geholpen, waardoor ze graag terug zullen komen.  

Geen miscommunicatie meer

Een bestelzuil in uw restaurant zal ook een hoop miscommunicatie tussen gasten en personeel en personeel onderling voorkomen. Doordat bestellingen automatisch worden doorgegeven kan niemand elkaar meer verkeerd verstaan. Ook lastig te lezen handschriften vormen geen probleem meer.

Voor gasten kan het erg vervelend zijn om iets anders te krijgen dan wat ze hebben besteld, zeker als ze al lang op hun eten hebben gewacht. Met behulp van kiosk software worden gasten sneller bediend en is er altijd duidelijkheid over wat de bestelling is.

Minder chaos in restaurant

Minder menselijke factoren (en dus minder miscommunicatie) zorgen automatisch ook voor minder chaos in uw restaurant. Doordat de bestellingen altijd goed naar de keuken worden gecommuniceerd, weet het personeel exact waar ze aan toe zijn en wat hen te doen staat. Dit betekent minder vergeten orders, minder opstoppingen en een vlottere keuken.

Minder personeel op de werkvloer betekent ook dat het kassa- en keukenpersoneel elkaar niet langer in de weg hoeft te lopen. Dit zorgt voor meer rust waardoor uw personeel niet alleen beter zal werken, maar ze zich ook nog eens beter zullen voelen.

Hogere efficiëntie

Al deze voordelen werken samen om de efficiëntie van uw restaurant aanzienlijk te verhogen. Omdat er minder kassapersoneel nodig is, loopt er minder personeel op de werkvloer, is er minder miscommunicatie en wordt het bestelproces gestroomlijnd.

efficientie restaurant

Omdat kiosk software contant geld elimineert zult u ook minder kasverschil zien 

De kiosk bestelzuil van Cashdesk

Een goedkope bestelzuil kan dus een waardevolle toevoeging zijn aan uw restaurant. De gestroomlijnde manier van bestellen, bereiden en bezorgen kan u, uw personeel en uw gasten veel moeite besparen. Cashdesk biedt verschillende oplossingen voor in de horeca en ook kiosk software behoort tot de mogelijkheden. Wilt u meer weten over de kiosk software van Cashdesk? Neem dan contact met ons op of kijk op onze website wat Cashdesk nog meer voor uw restaurant kan betekenen.    

Weten wat we voor uw restaurant kunnen betekenen?