Extra omzet genereren door korting weg te geven!

Vaste klanten wil je belonen en nieuwe klanten wil je stimuleren terug te komen. Daarnaast wil je dat jouw klanten, anderen vertellen over jouw unieke spaarsyteem!

Nederlanders sparen graag en maken hier veel gebruik van. Sparen is ‘hot’! Grote bedrijven als Albert Heijn maken hier dan ook veelvuldig gebruik van en doen dit niet voor niets. Ook jij als restauranthouder kan gebruik maken van deze marketingtool. CashDesk heeft een koppeling gerealiseerd met een specialist op het gebied van spaar- en klantenkaarten, Walnut.

Een spaarsysteem, hoe werkt dat eigenlijk, en hoe kan ik daar extra omzet mee genereren?

Je klant heeft geen fysieke pas, maar gewoon een spaarkaart op zijn telefoon, hij kan deze dus nooit meer vergeten. Overvolle portemonnees met losse pasjes zijn hierdoor verleden tijd. De spaarkaart op de telefoon werkt samen met het kassasysteem. Bestelt de klant telefonisch of via jouw eigen website, dan worden de punten automatisch bijgeschreven op zijn spaarkaart.

Op deze manier kun je jouw klanten een voordeel bieden tegenover de veelgebruikte eten-bestelwebsites. Hierdoor zul jij als restauranthouder meer bestellingen ontvangen via jouw eigen kanalen en besparen op de hoge commissies.

Maar hoe genereer ik dan extra omzet, door mijn klanten korting te geven?

Extra omzet genereren door middel van het juist gebruiken van de mogelijkheden kan op verschillende manieren. Allereerst krijgen uw klanten een push-melding zodra ze dicht in de buurt zijn van uw restaurant. Hierin kun jij ze attenderen op bijvoorbeeld acties, of nieuwe producten. Dit zal zorgen voor meer mensen die spontaan even naar binnen lopen en jouw restaurant komt vaker in beeld. Dit zal zorgen voor een stijging van de omzet.

Ten tweede zal een klant die bijvoorbeeld 70 punten heeft opgebouwd, en bij 100 punten een gratis product krijgt, veel eerder geneigd zijn weer een bestelling te plaatsen bij jouw restaurant.

Meer informatie?

Voor meer informatie verwijzen wij je door naar Walnut. Telefonisch bereikbaar op:

076-7002184. Via e-mail: thomas@walnutloyalty.com

In ons volgende artikel vertellen wij over onze nieuwe ober app en onze restaurantmodule.

Weten wat we voor uw restaurant kunnen betekenen?