Hoe het bundelen van orders helpt fouten te voorkomen en meer omzet oplevert.


Als restauranthouder krijg je via verschillende partijen bestellingen binnen. Denk aan ThuisBezorgd, Just Eat, de telefoon of via een bestelmodule op je eigen website (lees hier meer over in ons vorige bericht). Orders die via de minder gebruikte partijen binnenkomen, zoals Just Eat, worden om die reden vaak vergeten of krijgen in ieder geval minder prioriteit. Terwijl je natuurlijk al je klanten even goed wilt helpen. 


Alles via één kanaal
Gelukkig is het mogelijk om alles via één kanaal binnen te krijgen. Cashdesk levert namelijk systemen die bestellingen van bijvoorbeeld ThuisBezorgd en Just Eat verwerkt. Op die manier heeft elke klant even veel prioriteit en bewaar jij altijd het overzicht.

Geen ruimte voor fouten

Doordat alles op één plek binnenkomt wordt het eenvoudiger om overzicht te houden over de binnenkomende bestellingen. Jij en jouw personeel hoeven niet meer te schakelen en er is daardoor ook minder ruimte voor fouten. Dit geldt ook voor de administratie. Alles staat op één plek en daardoor is bijvoorbeeld het opmaken van de kas aan het einde van de dag heel eenvoudig.
Je voorkomt typefouten doordat bestellingen niet meer handmatig ingevoerd hoeven te worden en bovendien bespaart het tijd! Het gaat allemaal automatisch: wel zo makkelijk.

 Meer inzicht in je klantenbeheer

Omdat alles centraal staat, kun je beter zien waar bestellingen vandaan komen. Op deze manier kun je eenvoudig analyseren wie je doelgroep is, wat hun bestelgedrag is en of bepaalde factoren invloed hebben op hun bestelgedrag. Hierbij kun je denken aan de invloed van het weer, feestdagen of eventuele aanbiedingen. Met deze kennis kun je beter inspelen op jouw doelgroep en meer omzet genereren door gerichter actie te ondernemen.
Daarnaast kun je in CashDesk zien welke klanten al een tijd lang niets bij je besteld hebben. Dit kan er op wijzen dat je hun als vaste klant aan het verliezen bent en dat zou natuurlijk zonde zijn. Doordat je hier ook inzicht in hebt kun je bijvoorbeeld door middel van een actie deze specifieke groep stimuleren om bij jou terug te komen. Op die manier realiseer je door meer inzicht ook meer omzet.