Hoe kan uw restaurant op de juiste manier gaan bezorgen tijdens de maatregelen van het Coronavirus?

U wilt met uw restaurant gaan bezorgen, maar hoe? CashDesk is al jaren dé specialist in delivery software voor restaurants. Wij voorzien u in deze moeilijke tijd van de juiste informatie.

Wij begrijpen dat dit een lastige situatie is. Voor u mogelijk een tijd met onzekerheden of de handen in het haar. Om toch het hoofd boven water te houden wilt u mogelijk gaan bezorgen met uw restaurant. Dit is een goed idee in verband met de maatregelen die op dit moment worden toegepast omtrent het coronavirus dat de horeca op slot heeft gegooid. CashDesk begeleid u op de weg hier naar toe. Om te beginnen met food delivery moet u zorgen dat uw restaurant bestellingen kan ontvangen en verwerken. Dit kan door middel van een POS (Point Of Sale) systeem en een eigen webshop. Met een POS systeem kunt u bestellingen invoeren en bonnen uitprinten. Uw POS systeem is eigenlijk het hart van uw restaurant. Vanuit CashDesk kunnen wij dit eenvoudig voor u opzetten. Zo krijgt u alle bestellingen hierop binnen en wordt alle data hierin verzameld. Met dit systeem kunt u gaan starten om de bestellingen van uw restaurant te gaan verwerken en te bezorgen. Met deze data kunt u bijvoorbeeld inzien wie uw klanten zijn en trends ontdekken. Hoe u de switch kunt maken naar bezorgen leggen wij uit in deze blog. Wij geven u ook de optie om onze eerder al geschreven blogs te lezen. In deze losse blogs gaan wij nog dieper in op specifieke vraagstukken. Voor deze losse blogs kunt u de links gebruiken onder de verschillende koppen.

Neem contact met ons op voor een vrijblijvend advies.

 

Probeer altijd bestellingen via uw eigen kanalen te promoten

Over uw eigen kanalen heeft u de controle en u bepaalt precies wat er gebeurd. Partijen als Thuisbezorgd, Uber Eats en Deliveroo zijn mooie oplossingen maar ook erg prijzig. Ook heeft u hier geen invloed op en kunt u uw eigen wensen niet toepassen. Met een eigen webshop en social media kanalen kunt u veel bereiken. Op uw eigen website kunt u bijvoorbeeld een korting of gratis product weggeven zodat uw klanten via uw eigen kanaal gaan bestellen. Ook het aanbieden van op rekening kunnen bestellen kan doorslaggevend zijn voor een zakelijke opdracht. Ook bestelgemak kunt u op inspelen door klanten een soepel werkende website te bieden. 

 

In de CashDesk POS software vindt u verschillende tools om uw klanten naar uw eigen kanalen te begeleiden en zo duizenden euro`s te besparen op de commisie die u zou moeten betalen aan andere partijen. Ook leveret CashDesk webshops inclusief een omgeving met diverse tools om meer uit uw eigen kanalen te halen. Wanneer u uw restaurant aanmeldt bij verschillende bestel platforms is het dus handig om ook met een eigen kanaal (webshop) te gaan werken. U kunt er natuurlijk ook voor kiezen om met alleen een eigen kanaal te gaan werken. Dan ontwijkt u de commissie van een bestel platform volledig.

Meer informatie over het effectief inzetten van eigen kanalen van uw restaurant? Neem vrijblijvend contact met ons op!

 

Hoe zorgt u voor een mooie balans in klanten die via de platforms bestellen en klanten die via uw eigen kanalen een bestelling plaatsen? Lees hier ons blogbericht over dit onderwerp.

 

Uw restaurant aanmelden bij een bestelplatform?

Restaurants melden zich op dit moment massaal aan bij diensten als Thuisbezorgd, Uber Eats en Deliveroo. Wanneer u uw restaurant ook aanmeldt voor de verschillende platformen is het goed om er over na te denken of uw restaurant wel op gaat vallen tussen alle restaurants op Thuisbezorgd, Uber Eats en Deliveroo. Door middel van uw eigen sociale media kanalen en bijvoorbeeld een eigen website zult u beter opvallen in drukke gebieden.

Vanuit bestelplatformen gaat u bestellingen ontvangen maar ook dit brengt kosten met zich mee. U betaalt hierbij namelijk altijd hoge commissies over iedere bestelling die wordt gedaan. Met CashDesk delivery software ontvangt u uw bestellingen van deze platforms automatisch in één systeem. Hiermee bespaart u kostbare tijd gedurende piektijden en optimaliseert u uw werkproces. Daarbij wordt het overzicht over al uw bestellingen bewaard en kunt u uw restaurant op een juiste manier managen. Om orders te krijgen kunt u uw restaurant dus aanmelden bij de verschillende platforms. Dit brengt echter wel kosten en uitdagingen met zich mee. Bijvoorbeeld: wie gaat deze nieuwe bestellingen bezorgen? Deze partijen leveren vaak ook koeriers, dit kan een handige uitkomst zijn wanneer u op dit moment geen personeel voor de bezorgingen kan vinden. Het kan dus handig zijn om uw restaurant aan te melden bij een bezorgplatform maar vergeet absoluut uw eigen kanalen niet! Meer weten over het goed koppelen van deze bezorgplatformen? Neem contact met ons op! 

Een overzicht van de belangrijkste platforms en de verschillen leest u hier.

Aansluiten bij platforms of zelf op eigen kracht en marketing? Veel restaurants hebben veel volgers op social media, zet die kanalen in!

 

Welke producten zijn geschikt voor uw bezorg menu?

Er moet goed nagedacht worden over uw bezorg menu omdat bepaalde producten niet aankomen zoals het product in het restaurant zou worden geserveerd. Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld friet, het frietje is al snel slap. Aan de andere kant: Aziatische maaltijden blijven soms tot wel 45 minuten na verpakking op eet-temperatuur! Ook vlees met botten blijven bijvoorbeeld erg lang warm doordat de botten lang temperatuur vasthouden en het vlees warm houden. Test hoe lang uw producten de juiste kwaliteit behouden in een delivery tas. Breng in kaart welke producten een lange voorbereidings en kooktijd hebben en welke producten een korte voorbereidings en kooktijd hebben. De producten met een lange voorbereidings en kooktijd kunnen zorgen voor problemen als het druk is, zorg er dus voor dat de producten op het online menu een korte voorbereidings en kooktijd hebben om problemen in de spits te voorkomen. Een slechte kwaliteit van de maaltijd zorgt vaak voor een slechte recensie. Hoe u daar mee om kunt gaan leest u in de onderstaande blog.

 

Hoe gaat u met negatieve recensies om, nu u uw gasten niet meer face to face spreekt?

 

Welk vervoersmiddel kunt u gebruiken voor uw koeriers?

Tegenwoordig maken veel delivery restaurants gebruik van elektrische fietsen. Deze fietsen kunnen gebruikt worden door personeel zonder rijbewijs en een elektrische fiets is beter voor het milieu. De gebruikelijke bezorgscooter kan ook ingezet worden. Echter zal uw personeel wel moeten beschikken over een rijbewijs voor dit voertuig, Hierdoor kan personeel vinden erg lastig worden, daar tegenover staat wel dat de scooter zich sneller verplaatst. Wanneer u vaak grote bestellingen bezorgd of bijvoorbeeld cateringen doet kunt u een bezorgauto overwegen. In een auto passen nou eenmaal meer maaltijden!

 

Welke vervoersmiddelen gaat u inzetten?

Bezorgers vinden kan makkelijk met deze tips!

 

 

Bezorggebied voor uw restaurant

Het is essentieel uw omgeving in kaart te brengen en te bepalen in welke gebieden u gaat leveren. Begin klein en ga langzaam uitbreiden is het advies. Wanneer u al uw klanten op een juiste manier kunt bedienen in een kleiner gebied en dit onder controle heeft kunt u uw bezorggebied gaan uitbreiden naar een groter gebied. 

 

Hoe bepaald u uw ideale bezorggebied? 

 

 

CashDesk uw partner in delivery

Bij CashDesk merken wij dat veel restaurants op dit moment besluiten om maaltijden te gaan bezorgen. Wij begrijpen dat dit veel vragen oproept. Echter hoeft u hier niet lang mee te zitten. Wij bieden gerichte oplossingen voor uw restaurant. Met deze oplossingen kunt u uw klanten optimaal bedienen en uw personeel ontzorgen. Onze adviseurs staan klaar voor uw vragen om samen een gepaste oplossing te vinden voor uw restaurant. Vraag snel een demo aan of neem contact op met CashDesk.

 

De handige features van de CashDesk software