Hoe zorgen goede productfoto’s voor meer restaurantbezoek?

U heeft een prachtig restaurant, een heerlijk menu, een goede website en vriendelijk personeel. U lijkt alles goed te doen, toch ziet u het aantal gasten niet stijgen. Herkenbaar? U bent niet de enige. Gelukkig zijn er manieren om meer mensen naar uw restaurant te krijgen.

Productfoto’s van het eten wat u serveert zijn bijvoorbeeld een uitstekende manier om meer restaurantbezoeken te genereren tegen een relatief lage prijs. Als u de foto’s zelf maakt, kan het zelfs gratis!  In deze blog leggen we u uit hoe goede productfoto’s kunnen zorgen voor meer restaurantbezoek, en geven we u enkele tips voor het gebruik van productfoto’s.

Gasten oriënteren online

Mensen eten steeds vaker buiten de deur of laten hun eten thuis bezorgen. Mensen oriënteren zich hiervoor vaak online. Voordat ze de deur uitgaan speuren ze het internet af naar restaurants. Ze kijken welke restaurants in de buurt zijn, wat de sfeer is, wat voor eten ze serveren, en lezen recensies voordat ze een reservering maken.

Als gasten online zoeken naar restaurants, wilt u natuurlijk dat uw restaurant opvalt. Mooie foto’s van uw eten en restaurant op uw eigen website kunnen dan helpen. Als u uw gasten thuis al kunt laten watertanden, is de kans groot dat ze een reservering bij u maken.

Hamburger en friet
Het liefste laat u uw gasten thuis al watertanden

Geen verrassingen voor gasten

Er is natuurlijk een reden dat mensen steeds meer (online) onderzoek doen voordat ze ergens gaan eten. De meeste mensen houden er namelijk niet van om verrast te worden. Niet zo vreemd dus dat gasten zo graag productfoto’s zien voordat ze een reservering maken, een foto zegt immers meer dan duizend woorden.

Met foto’s van uw eten kunt u precies laten zien wat gasten kunnen verwachten als ze bij u komen eten. Serveert u grote of kleine porties? Hangt er een relaxte of high-class sfeer? Hoe serveert u uw eten? Allemaal zaken die u het beste kunt communiceren met een foto.

Online aanwezigheid en vindbaarheid

Als u foto’s van uw eten online plaatst, vergroot u uw online aanwezigheid en vindbaarheid. Dit gebeurt op verschillende manieren. Ten eerste ziet Google websites met relevante foto’s als betere websites. Daarom heeft een website met goed beeldmateriaal een grotere kans om hoog te scoren in de Google zoekresultaten dan een website met alleen maar tekst.

Daarnaast kunnen afbeeldingen ook weergegeven worden in de Google zoekresultaten (of via Google Afbeeldingen). Als u uw foto’s op de juiste manier plaatst, kunnen deze dus ook online gevonden worden. Wanneer iemand zoekt op ‘lekkere spareribs’, wilt u natuurlijk dat ze uw spareribs te zien krijgen en doorklikken naar uw website.

Goede productfoto’s van uw eten kunnen uw online aanwezigheid en vindbaarheid dus vergroten. Als u het goed aanpakt kan een betere online vindbaarheid zelfs leiden tot meer restaurantbezoeken.

Instagram voor uw restaurant

Naast Google gebruiken steeds meer mensen social media om restaurants te vinden en op de hoogte te blijven van acties. Instagram is een van de snelst groeiende social media platformen, zeker onder de jongere generaties (onder de 30 jaar). Daarnaast is Instagram bij uitstek geschikt voor het delen van foto’s.

Het is dan ook een goed idee om Instagram als restaurant actief te gebruiken en regelmatig nieuwe foto’s van uw eten te plaatsen. Dit kan een enorm positief hebben op u contact met nieuwe gasten. Zo kunt u nieuwe volgers vergaren door een aantrekkelijk account op te bouwen en de juiste hashtags te gebruiken. Met al uw lekkere eten dat op hun tijdlijn voorbij komt, is de kans groot dat ze het een keertje in het echt willen proberen.

Daarnaast kunt u uw gasten op Instagram meer vertellen over uw gerechten. Waarin vindt het gerecht zijn oorsprong? Wat maakt uw versie uniek? Zijn er nog meer leuke weetjes te vertellen over dit gerecht?

Instagram
Op Instagram kunt u zowel nieuwe als bestaande gasten aanspreken

Instagram is ook een uitstekend platform om contact te houden met uw oude en vaste gasten. Elke keer als u een nieuwe foto post, krijgen zij een prikkel om nog eens bij u te komen eten. Daarnaast kunt u uw nieuwe menu, speciale aanbiedingen en winacties delen op Instagram. Het is dan ook geen gek idee om uw gasten te vragen of ze uw restaurant op Instagram willen volgen.

Kassasystemen van CashDesk

Het moge duidelijk zijn dat het sterk wordt aangeraden om productfoto’s van uw eten online te zetten en om deze te delen op de Instagram van uw restaurant. Meer bezoekers zijn natuurlijk altijd welkom, maar er zijn meer zaken nodig om uw restaurant succesvol te maken. Een betrouwbaar kassasysteem bijvoorbeeld.

De kassasystemen van CashDesk zijn eenvoudig in gebruik en hebben veel verschillende functies. U kunt de kassasystemen gebruiken om af te rekenen, bestellingen op te nemen en bij te houden welke tafels vrij zijn. Zo houdt u dus altijd het overzicht, zelfs tijdens de drukste uren. Bent u benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op of vraag een demo aan.

One comment on “Hoe zorgen goede productfoto’s voor meer restaurantbezoek?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.