O Sole Mio

Restaurant

“CashDesk denkt goed mee met het restaurant. Zo komen we samen tot de beste oplossingen. Stuur de eigenaar een mailtje en er wordt binnen 24 uur gereageerd. Er is in Nederland niets te vinden wat op CashDesk lijkt, zij zijn hierin uniek en duidelijk de beste!’’ – Oktay, O’ Sole Mio

De case

Perfecte oplossing voor groeiend aantal online bestellingen

O’ Sole Mio is een Italiaans restaurant in Almere. Dagelijks worden de pizza’s voor de klanten met de hand gemaakt en belegd met verse producten. In het restaurant is ruimte voor een groot aantal gasten maar daarnaast worden er ook veel bestellingen aan huis bezorgd bij de klanten. Met name voor het bezorgproces bleek Cashdesk een goede oplossing. Wil je weten waarom? Lees dan verder!

De situatie
Het Italiaanse restaurant O’ Sole Mio bestaat als sinds 1993. Vader startte de zaak en het restaurant wordt nu gerund door zijn twee zoons. Elke dag verse en handgemaakte gerechten, dat is wat O’ Sole Mio uniek maakt. De eigenaar is dan ook trots dat hij geen machines en kant-en-klare producten gebruikt zoals bij andere ketens soms wel het geval is.

De uitdaging: verkeerde bestellingen en een berg administratie

Door de opkomst van nieuwe bezorgservices op de markt ziet O’ Sole Mio een groei in het aantal online bestellingen. Naast hun eigen bezorgservice werken ze samen met Thuisbezorgd. In het begin kregen ze de online bestellingen binnen via de faxmachine en moesten de gerechten overgeschreven worden op een nieuwe bon voor de keuken.  

 

Hierdoor ging er soms nog wel eens wat fout, bestellingen werden verkeerd doorgegeven of er werden schrijffouten gemaakt. Ook lag er aan het einde van de avond nog een berg administratie te wachten. Dit moet anders dachten ze!

De oplossing: geen foute bestellingen en minder administratie

O’ Sole Mio kwam bij CashDesk terecht en maakt inmiddels al drie jaar gebruik van de service. Het restaurant maakt gebruikt van twee verschillende diensten, namelijk de bezorg software en het restaurant kassasysteem. Door de automatische koppeling van de online bestellingen en het systeem in het restaurant, rollen deze automatisch uit de printer. Hierdoor is er geen gedoe meer met typefouten of verkeerd doorgegeven bestellingen.

 

Daarnaast worden door de koppeling tussen de verschillende modules, de bezorg- en restaurant software, een groot aantal zorgen van het restaurant weggenomen. Aan het einde van de avond is er een overzicht van zowel de bezorg- als de restaurant module. Dit scheelt enorm veel administratieve werkzaamheden. Ideaal na een drukke avond werken.

De resultaten: een stuk minder zorgen

O’ Sole Mio kan de vele bestellingen die via het internet binnenkomen weer goed managen. Er is geen stress meer ‘s avonds door verkeerde bestellingen. Het systeem werkt zo erg efficiënt.

 

Omdat O’ Sole Mio een van de eerste gebruikers was van het restaurant systeem konden ze meedenken over mogelijke verbeteringen van het proces. Er was veel contact over wat beter kon en dit werd door CashDesk ook meteen opgepakt. Nu loopt alles in het restaurant op rolletjes.

 

Daarnaast is er geen administratieve rompslomp meer. Doordat de twee systemen in één worden geleverd, is er aan het einde van de avond een duidelijk overzicht voor de administratie. O’ Sole Mio heeft hierdoor een stuk minder zorgen.

Over de samenwerking met CashDesk

“CashDesk denkt goed mee met het restaurant. Zo komen we samen tot de beste oplossingen. Stuur de eigenaar een mailtje en er wordt binnen 24 uur gereageerd. Er is in Nederland niets te vinden wat op CashDesk lijkt, zij zijn hierin uniek en duidelijk de beste!’’ – Oktay, O’ Sole Mio