Ten opzichte van het 2e kwartaal van 2015 groeide de omzet van restaurants met 4,1%. Restaurants boeken al 13 kwartalen achtereen omzet en volumegroei.
- De snelle hap: op stations, winkelcentra verschijnen steeds vaker kwalitatieve ‘To-Go’ concepten.
- De consument is kritischer als het gaat om de samenstelling van het gerecht
- Veel meer reserveringen gebeuren via internet. Ook het bestellen van eten neemt toe. De consument let hierbij op beoordelingen via internet en social media op kwaliteit, prijs en sfeer.
- Gezonde en duurzame voeding neemt in belangstelling toe
- All you can eat concepten
Gemiddelde bestedingen per bezoek per gast (in euro’s) periode 2010-2015 | |
Soort eetgelegenheid | Besteed bedrag per gast per bezoek |
Nederlands/Frans restaurant | 30 |
Chinees/Indisch restaurant | 13 |
Zuid-Europees restaurant | 17 |
Overig buitenlands restaurant | 20 |
Wegrestaurant | 9,50 |
Restaurant in warenhuis | 6 |
Snackbar | 4,50 |
Fastfoodrestaurant | 5,50 |
Lunchroom | 6,30 |
Shoarmazaak | 7,30 |
Pannenkoekenhuis | 11,50 |
Ijssalon | 3 |
Benieuwd naar wat CashDesk u te bieden heeft? Neem eens een kijkje op deze pagina waar alles uitgelegd staat over op maat gemaakte CashDesk websites waarmee u veel commissiekosten kunt besparen.
Bedankt voor het lezen,
CashDesk