Tips om gemakkelijker 2016 door te komen

 

Tips om gemakkelijker 2016 door te komen

Een nieuw jaar vol met nieuwe kansen en hopelijk met nieuwe klanten. Hierbij een aantal nieuwe tips + een aantal tips uit 2015.

Tip 1: Geen gratis plastic tassen meer

Klanten kunnen geen gratis plastic tas meer krijgen sinds 1 januari 2016. Wanneer de klant toch een plastic tas wil, moeten zij hiervoor een klein bedrag betalen.

Tip 2: ‘Gratis’ minisite

Veel restaurants krijgen een ‘gratis’ minisite van Thuisbezorgd of Just Eat. Heb je een eigen website? Dan is de kans groot dat de klant niet op jouw website klikt, maar op die van de minisite. Vraag Thuisbezorgd en Just Eat om deze uit te zetten, zodat klanten alleen jouw website bezoeken.

Tip 3: Marketing

Maak gebruik van (online) marketing. Overal heb je potentiele klanten voor jouw restaurant. Tegenwoordig zijn deze vooral online te vinden. Hoe bereik je deze klanten? Door middel van online marketing! De meeste restaurants hebben veel concurrenten, dus dan is de belangrijkste vraag: hoe doe ik het beter dan mijn concurrenten? Daarnaast adverteren websites als Thuisbezorgd, Hungry en Just Eat ook vaak nog onder jouw bedrijfsnaam. Denk vooral aan Google Adwords en Facebook wat betreft online marketing. Meer lezen?

Tip 4: Eigen website

Zorg voor een goede eigen website. Dit scheelt sowieso al 12% commissie per order via de bekende bestel websites. Daarnaast kan jij zelf niet 24 uur per dag beschikbaar zijn, maar je eigen website wel. Klanten kunnen hier dus gemakkelijk terecht voor informatie en/of vragen. Daarnaast is het de manier om je restaurant en producten te presenteren. Meer lezen

Tip 5: Korting aanbieden

Biedt korting aan op je eigen website. Klanten zijn dan sneller geneigd om juist bij jouw restaurant te bestellen. Het is bij CashDesk mogelijk om couponcodes aan te maken die klanten vervolgens op de website kunnen invoeren om zo korting te krijgen.

Tip 6: Sms versturen naar klanten

Via het CashDesk systeem is het mogelijk om sms’jes te versturen naar klanten. Hiermee heb je een extra mogelijkheid om je website te promoten. Daarnaast biedt je hiermee een extra service door te bevestigen dat de bezorger onderweg is. Ook is het een optie om te wijzen op acties of aanbiedingen.

Tip 7: CashDesk app

Heb je een mobiele bestel app van CashDesk voor Iphone en Android? Dan is het mogelijk om push berichten te versturen naar je klanten. Zo hou je ze op de hoogte van aanbiedingen en acties en het is nog gratis ook!

Tip 8: Klantbeheer

Verzamel zoveel mogelijk e-mailadressen van klanten. Niet alleen is het belangrijk om te communiceren met de klanten, nog veel belangrijker is dat, wanneer de klant bijvoorbeeld 8 weken niets besteld heeft, je een herinneringsmail kunt sturen! Dit zorgt voor extra omzet en je blijft ‘op de radar’.

Tip 9: Productfoto’s

Als restauranthouder ken je elk product dat je in jouw restaurant aanbiedt, maar kent je klant deze ook zo goed als jij? Niet alle klanten herkennen het product aan de productnaam, maar een goede en professionele foto helpt hier natuurlijk enorm bij. Wanneer je foto’s vanuit CashDesk plaatst bij een product of productgroep, help je de klant en zorg je ervoor dat de website of app er gelijk een stuk professioneler uitziet. Heb je nog geen goeie foto’s of een fotograaf ter beschikking? Wij helpen je hierbij.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.