Site pictogram Cashdesk

Wel of niet stoppen met eten bestelwebsites?

Thuisbezorgd stoppen

Thuisbezorgd stoppen

Een veel gestelde vraag is: moet je nu wel of niet stoppen met de bekende eten bestelwebsites? Zeker nu de percentages steeds maar hoger worden. In dit bericht lees je hoe het zit en wat je zelf kunt doen.

Als je heerlijke maaltijden maakt, maar je vertelt het aan niemand zal niemand bij je bestellen.

Elk bedrijf heeft een marketingbudget. Dat is nodig om de buitenwereld te vertellen dat je bestaat en dat jij het beste product levert. Als je op een eten bestelwebsite staat, komen vanaf dag 1 de bestellingen binnen zonder dat je iets hoeft te doen en zonder marketingbudget. Slim? Voor een deel wel maar je bouwt zo geen tot weinig naamsbekendheid en (een vaste) klantenkring op. Wat kan je hieraan doen?

Er zijn 2 mogelijkheden: Je accepteert de hoge commissies van de eten bestelwebsites en ziet dat als marketingkosten Je doet aan marketing en vergroot je eigen naamsbekendheid

Een gezonde mix aan orders!

Klanten die eten gaan bestellen bestaan globaal uit 2 doelgroepen:

1. De groep die weet wat hij vanavond wil eten.

2. De groep die nog zoekende is wat hij wil eten.

De eerste groep kan je eenvoudiger bereiken als je doet aan marketing en naamsbekendheid. De tweede groep zal je niet direct bereiken en daar zijn de bestelwebsites een goede toevoeging. Ons advies is om niet te stoppen maar probeer je vaste klanten en de eerste doelgroep over te halen om via je eigen website of mobiele app te bestellen.

Wat is marketing?

Marketing is alles wat je als restaurant doet om je verkoop en dus omzet te verhogen. Er zijn verschillende soorten marketingvormen. Denk hierbij aan: 

 

 

Mobiele versie afsluiten