6 tips voor meer bestellingen via je bezorgrestaurant website

Bespaar duizenden euro’s per jaar met een eigen CashDesk website

Wij horen regelmatig van klanten dat het een flinke uitdaging is om veel orders via een eigen website te ontvangen.
Wij bewijzen in deze nieuwsbrief dat dit wel degelijk kan. In dit voorbeeld ontvangt onze klant met een CashDesk website maar liefst 62% van zijn orders via zijn eigen website. En nee, deze klant adverteert niet via Google Ads of Facebook.
Deze klant bespaart per jaar duizenden euro’s aan commissies!

 

Tip 1: Aanbiedingen en acties alleen op je eigen website

acties

Heb je een CashDesk bestel website? We hebben dan goed nieuws voor je. We hebben upselling toegevoegd in de afrekenpagina. Op deze pagina laten we nog een aantal actieproducten zien wat zorgt voor een verhoging van je omzet! Denk aan nagerechten of bijvoorbeeld drankjes.
Bij verschillende pilots die we hebben gedraaid bij restaurants zagen we dat de omzet toenam en een verhoging van het gemiddelde orderbedrag.
Een voorwaarde is dat je een goede foto’s toevoegt in de menu editor.
Ook kun je eraan denken een maandspecial alleen via de eigen website aan te bieden. Vooral studenten zijn hier erg gevoelig voor!

 

Tip 2: automatisch promoten van je eigen website

sms

Je ontvangt vele orders van verschillende partijen.
Gaat de bezorger onderweg dan kunnen wij automatisch een sms sturen naar de consument: u informeert de consument dat de bezorger onderweg is (prettige om te weten) en dat alle acties te vinden zijn op uw website.
Laat jezelf ondersteunen in marketing door gebruik te maken van slimme software.

 

Tip 3: maak het eenvoudig(er) voor de consument

orderchecker

Consumenten zoeken naar gemak en snel bestellen. CashDesk websites zijn ook met dit doel ontwikkeld.
Zorg daarom voor minimaal hetzelfde gemak als men ervaart bij grote bezorgkanalen:

  • Zoveel mogelijk betaal mogelijkheden
  • Foto’s bij de producten
  • Goede omschrijving bij de producten
  • Bevestigingsmail na het bestellen
  • Logisch bestelproces zonder drempels

Na het bestellen zorgen wij voor een bevestigingsmail met alle gegevens en tijden.
Nieuw is de mogelijkheid dat de consument ook de orderstappen kan volgen via de CashDesk order checker!
Zo voorkomt u een hoop telefoontjes van klanten die vragen naar de status van hun bestelling en slechte reviews.

Tip 4: Promoot je eigen website continue!

deliveryshop

Zorg dat je vaste klanten je eigen website kennen.
Dit kan je bereiken door op je folders en andere uitingen je website te vermelden.
Consumenten zijn ook gevoelig voor kortingen en acties. Hanteer daarom lagere bezorgkosten, een maandspecial of een gratis drankje aan.

Wij zorgen ervoor dat je website goed gevonden kan worden in Google.

 

 

 

Tip 5: klantenbinding op je eigen website

spaaractie

Sparen is en blijft hot!
Niet voor niets houden bedrijven als Albert Heijn regelmatig spaaracties.
Speciaal voor jouw CashDesk website hebben wij een eenvoudig en doeltreffend spaarprogramma ontwikkeld.
U beloont op deze manier uw vaste klanten.
Meer informatie over het spaarprogramma kan je krijgen via onze support afdeling.

Tip 6: Sluit nooit je eigen website bij drukte

Gesloten

Sluit nooit je eigen website, alleen de platforms.
Zorg dat jouw website de plek is waar klanten altijd kunnen bestellen.

 

Meer weten hoe we ook uw restaurant kunnen helpen aan meer bestellingen op uw website? Neem dan direct contact met ons op.

 

Weten wat we voor uw restaurant kunnen betekenen?