Uw restaurant concept: wat maakt het uniek en onderscheidend?

U heeft een fantastisch restaurant concept bedacht, maar is het wel uniek en onderscheidend genoeg? We maken eerst een vergelijking met Netflix: voordat Netflix opkwam was het gebruikelijk om bij de videotheek een film te huren zoals je een boek bij de bibliotheek leent. Sinds de opkomst van Netflix zijn videotheken stilletjes van het podium …

Een (nog altijd) hoog personeelsverloop in de horeca: oorzaken, gevolgen en oplossingen

Ruim een jaar geleden publiceerde ABN AMRO (2019) de resultaten van een onderzoek naar het personeelsverloop binnen de horeca. Uit deze resultaten bleek dat jaarlijks 44% van de restaurantmedewerkers van baan wisselt. Dit hoge verloop van medewerkers bij restaurants kost hen jaarlijks ruim 600 miljoen euro aan werving & selectie, training & opleiding, productiviteitsverlies en …

Klantcase: Ibrahim van Snackbar de Walenburger vertelt over het belang van een gestroomlijnd bezorgproces

Na een enerverend en succesvol interview met Wai Man Lo (Restaurant Indonesia) was het tijd voor een tweede interview met één van onze softwaregebruikers. Toevallig is ook Ibrahim Yilmaz, mede-eigenaar van Snackbar de Walenburger, geboren en getogen in Rotterdam. Een interessant en prettig gesprek over de fijne kneepjes van maaltijdbezorging, over de eeuwige strijd met …

Betaalmogelijkheden voor uw website: welke zijn essentieel?

Maak het uw klanten zo veilig en eenvoudig mogelijk om te betalen via de website van uw restaurant. Hoe beter de betaalmethode aansluit bij uw klanten, hoe groter de kans dat zij daadwerkelijk een bestelling plaatsen via uw website. Maar welke betaalmethodes zijn er, en welke van deze betaalmethodes zijn nu echt essentieel? Traditioneel zijn …

Binnenkort een restaurant robot in uw restaurant? 🤖

Restaurant robots, food delivery drones en 3D food printers. Er zijn inmiddels talloze technologieën beschikbaar voor gebruik in de horeca. 95% van de restauranthouders in de Verenigde Staten vindt dat nieuwe technologieën van toegevoegde waarde kunnen zijn (SBB, 2019). Aan de andere kant bleek uit een rapport van ABN AMRO (2018) dat er in de …

Een gratis contentkalender (2021) voor uw restaurant Instagram!

Zoals inmiddels meer dan vijf miljoen Nederlanders een ‘persoonlijke Instagram’ hebben, hebben veel restaurants tegenwoordig een ‘restaurant Instagram’ (Emerce, 2020). Een goed lopend Instagram account van een restaurant kan heel wat opleveren: meer naamsbekendheid, een groter bereik en een positief imago. Dit alles kan op de lange termijn de omzet een flinke boost geven. 65% …

Heeft de cloud kitchen de hoge verwachting waar kunnen maken? Een update vanuit CashDesk.

Cloud kitchen, ghost kitchen of een virtueel restaurant. Veelal werd het concept in 2019 opgenomen in populaire lijstjes met opkomende trends (Entree Magazine, 2019; Spronsen, 2019). Destijds was het concept van cloud kitchens nog niet helemaal geland in Nederland. 2020 was een jaar waarin er veel is gebeurd in de wereld van cloud kitchens. Inmiddels …

IDEAL kosten wel of niet doorberekenen aan uw klanten? CashDesk geeft advies over uw transactiekosten.

We kunnen niet meer om iDEAL heen, het bekendste betalingssysteem van Nederland. Inmiddels biedt ruim 87% van de Nederlandse webwinkels de mogelijkheid om met iDEAL te betalen. Van 2016 tot 2019 steeg het aantal iDEAL betalingen met 384 miljoen wat neerkwam op een procentuele stijging van 135% (Betaalvereniging Nederland, 2020). Grote kans dus dat u …

De complete vergelijking van bestelplatforms voor bezorgrestaurants binnen Nederland

Vanwege de verhoogde tarieven van grote bestelplatforms als Thuisbezorgd, Deliveroo en UberEats zijn er de afgelopen jaren meerdere initiatieven uit de grond gestampt. Het gros van deze bestelplatforms willen concurreren met Thuisbezorgd, Deliveroo en UberEats op een lokaal niveau met ‘eerlijke’ prijzen en biedt u hiermee een alternatief. Tijdens de coronacrisis is er steeds meer …