Een efficiënter restaurant door beter te communiceren: 8 tips

Zoals in elke professionele omgeving is communicatie in een restaurant enorm belangrijk. Een slechte communicatie kan zorgen voor frustraties binnen het team, ontevreden klanten en misgelopen omzet. Door beter te communiceren kan uw restaurant daarentegen efficiënter, lucratiever en leuker worden voor uw gasten. In deze blog geven wij u 8 tips voor een betere communicatie …

Restaurant beginnen: franchise vs zelf starten

Wilt u uw eigen restaurant beginnen? Dat is een ambitieus plan wat een hoop risico’s met zich meebrengt. Door u aan te sluiten bij een franchise onderneming elimineert u een hoop risico’s, maar hier verliest u deels uw individuele vrijheid mee. Niet zo gek dus dat veel beginnende ondernemers twijfelen tussen franchising en zelf starten. …

Data warehouse inrichten als franchisegever

Bent u een franchisegever en raakt u ook wel eens verdwaald in de wirwar van informatie, gegevens en data? Dan kan een data warehouse voor u de oplossing bieden. Hiermee maakt u de stortvloed aan data overzichtelijk en inzichtelijk. In deze blog leggen we uit wat een data warehouse is, waarom u het zou gebruiken …

Maaltijdbezorgdiensten starten met marktplaats

Tot nu toe bezorgden maaltijdbezorgdiensten als Deliveroo en UberEats alleen eten aan huis met hun eigen bezorgers. Als u als restaurant uw gerechten via deze diensten wilde laten bezorgen, kon u dus niet uw eigen koeriers inzetten zoals bijvoorbeeld bij Thuisbezorgd. Daar komt nu verandering in! Binnenkort willen Deliveroo en UberEats namelijk ook bezorgers van …

5 marketingtips voor restaurant franchisegevers

Als restaurant franchisegever kan het lastig zijn om een goed marketingplan op te stellen. Het liefste ziet u uw franchisenemers elk hun unieke kennis en kwaliteiten inzetten en samenwerken als een geoliede machine. Dit is echter makkelijker gezegd dan gedaan. In deze blog geven we u als franchisegever daarom vijf marketingtips. Zo kunt u het …

Website maken voor uw restaurant: de do’s en don’ts!

Wat voor restaurant u ook heeft, een website is tegenwoordig onmisbaar voor elke horecagelegenheid. Zelfs als u al jaren zonder website een restaurant beheert, is het hoog tijd om daar verandering in te brengen. Klanten bestellen hun eten via het internet of oriënteren zich online alvorens een tafel te reserveren. Een website is dus belangrijk, …