Val beter op in Google met een Google post

Wat is een Google post? Met een Google post kunnen bijvoorbeeld restaurants zich zelf onderscheiden door actuele informatie en consumenten aanbiedingen te laten zien. Een Google post verschijnt in Google`s zoekresultaten of op Google maps, Hierdoor kunnen consumenten die uw bedrijf opzoeken direct actuele informatie bekijken of een actuele consumenten actie bekijken. Omdat een Google …

Een efficiënter restaurant door beter te communiceren: 8 tips

Zoals in elke professionele omgeving is communicatie in een restaurant enorm belangrijk. Een slechte communicatie kan zorgen voor frustraties binnen het team, ontevreden klanten en misgelopen omzet. Door beter te communiceren kan uw restaurant daarentegen efficiënter, lucratiever en leuker worden voor uw gasten. In deze blog geven wij u 8 tips voor een betere communicatie …

Restaurant beginnen: franchise vs zelf starten

Wilt u uw eigen restaurant beginnen? Dat is een ambitieus plan wat een hoop risico’s met zich meebrengt. Door u aan te sluiten bij een franchise onderneming elimineert u een hoop risico’s, maar hier verliest u deels uw individuele vrijheid mee. Niet zo gek dus dat veel beginnende ondernemers twijfelen tussen franchising en zelf starten. …

Overzicht verschillende franchisevormen van bezorgrestaurants

Veel restaurants zijn aangesloten bij een franchise. Bij sommige restaurants is dat heel duidelijk, maar bij andere merk je er bijna niks van. Dit komt omdat er verschillende franchisevormen bestaan, elk met hun eigen kenmerken. In deze blog leggen we u meer uit over de verschillende franchisevormen in de wereld van bezorgrestaurants. Welke vormen zijn …

Data warehouse inrichten als franchisegever

Bent u een franchisegever en raakt u ook wel eens verdwaald in de wirwar van informatie, gegevens en data? Dan kan een data warehouse voor u de oplossing bieden. Hiermee maakt u de stortvloed aan data overzichtelijk en inzichtelijk. In deze blog leggen we uit wat een data warehouse is, waarom u het zou gebruiken …

Maaltijdbezorgdiensten starten met marktplaats

Tot nu toe bezorgden maaltijdbezorgdiensten als Deliveroo en UberEats alleen eten aan huis met hun eigen bezorgers. Als u als restaurant uw gerechten via deze diensten wilde laten bezorgen, kon u dus niet uw eigen koeriers inzetten zoals bijvoorbeeld bij Thuisbezorgd. Daar komt nu verandering in! Binnenkort willen Deliveroo en UberEats namelijk ook bezorgers van …

5 marketingtips voor restaurant franchisegevers

Als restaurant franchisegever kan het lastig zijn om een goed marketingplan op te stellen. Het liefste ziet u uw franchisenemers elk hun unieke kennis en kwaliteiten inzetten en samenwerken als een geoliede machine. Dit is echter makkelijker gezegd dan gedaan. In deze blog geven we u als franchisegever daarom vijf marketingtips. Zo kunt u het …

10 tips voor een sfeervolle inrichting van uw restaurant

Ondanks de toenemende populariteit van eten laten thuisbezorgen, gaan mensen nog steeds graag uit eten. Dit komt onder andere omdat uit eten gaan in een restaurant gezellig en sfeervol is. Tenminste, zolang het restaurant sfeervol is ingericht. In deze blog geven wij tien tips voor het sfeervol inrichten van uw restaurant. Als u deze stappen …

Een bestelzuil in uw restaurant: 5 voordelen

U ziet ze waarschijnlijk op steeds meer plekken verschijnen: bestelzuilen. U gebruikt ze om zelf uw tickets in te checken op het vliegveld of om een bestelling te plaatsen bij McDonalds. Maar wat is zo’n bestelzuil nu precies en wat kan het voor uw restaurant betekenen? In deze blog leggen we uit wat een bestelzuil, …

Website maken voor uw restaurant: de do’s en don’ts!

Wat voor restaurant u ook heeft, een website is tegenwoordig onmisbaar voor elke horecagelegenheid. Zelfs als u al jaren zonder website een restaurant beheert, is het hoog tijd om daar verandering in te brengen. Klanten bestellen hun eten via het internet of oriënteren zich online alvorens een tafel te reserveren. Een website is dus belangrijk, …