CashDesk en VCHO slaan handen ineen voor de Aziatische horecasector

HOOFDDORP – Aziatische bezorg- en afhaalrestaurants beschikken straks over unieke mogelijkheden voor het bestellen, betalen en bezorgen. De Vereniging Chinese-Aziatische Horeca Ondernemers (VCHO) en CashDesk gaan samenwerken om de Aziatische horecasector in Nederland naar een hoger niveau te brengen met het CashDesk POS-systeem. Een Indonesisch restaurant in Dordrecht is de eerste die er mee aan de slag gaat.

 

‘Van oudsher is de Aziatische horeca bekend met afhalen en thuisbezorgen. ‘We zien hoe de wensen van de moderne consument telkens veranderen en onze ruim 1300 leden passen zich daarop aan om met de tijd mee te gaan’, vertelt Liping Lin, directeur VCHO.

 

‘CashDesk heeft een compleet platform dat onze horecaondernemers alles biedt wat ze nodig hebben om van hun restaurant een succes te maken. Daarom hebben we hen gekozen als partner, zodat we onze leden maximaal kunnen ondersteunen. Het is niet alleen het kassasysteem, maar ook de apps, QR-codes en websites voor bestellen en bezorgen waarmee je via CashDesk een alles in één oplossing hebt. Bovendien levert het POS-systeem meer bestellingen op ten opzichte van concurrenten en zijn de transactiekosten veel lager. Het mooiste vind ik nog wel dat het voor elke type restaurant in onze sector geschikt is. Het biedt iedere Aziatische horecaondernemer een passende oplossing.’

 

Keukenbon in de Chinese taal

Om de unieke cuisine van de Aziatische keuken te ondersteunen heeft CashDesk speciale functionaliteiten geïmplementeerd in het POS-systeem. ‘Veel Chinese restaurants halen topkoks uit China die geweldig kunnen koken, maar het Nederlands of Engels nauwelijks machtig zijn’, vertelt Arwin Schreuders, salesmanager bij CashDesk.

 

‘We hebben er daarom voor gezorgd dat de keukenbon met de bestelling van de klant in het Chinees uit de printer rolt of op het scherm valt af te lezen. Zo kunnen bestellingen snel en digitaal worden opgenomen en ontstaat er geen miscommunicatie met de keuken. De chef-kok weet precies om welk gerecht gevraagd wordt en kan zijn keuken efficiënt runnen. Dat bespaart tijd waardoor de klant sneller zijn gerecht krijgt.’

 

Ordertracker

Nieuw in het POS-systeem van CashDesk is dat consumenten precies kunnen zien wat de status is van hun bestelling. Schreuders: ‘Dat het tegenwoordig in de afhaal- en bezorgsector draait om snelheid mag geen verrassing meer heten. Veel restaurants draaien al op topsnelheid. Daarom bieden ze consumenten nu ook duidelijkheid met de Ordertracker. Ze kunnen de bestelling volgen. Dat leidt op piekmomenten tot minder telefoontjes naar de horecagelegenheid, doordat mensen niet gaan bellen als de bezorger iets later is. Dat vergroot de klantvriendelijkheid en de horecaondernemer kan zich beter concentreren op het werk.

 

Inloggen en afrekenen
Een andere vernieuwing van het POS-systeem is dat de kassa van de horecaondernemer sinds dit jaar volledig in de cloud staat. ‘Het is inloggen en afrekenen. Dus geen gedoe meer met software op apparatuur bijwerken, want het onderhoud verzorgt CashDesk’, vertelt Schreuders. ‘We zorgen ervoor dat alles werkt en hebben het zo geregeld met een betaalprovider dat die het afgerekende bedrag meteen overmaakt op de bankrekening van de horecaondernemer. De omzet van vandaag, daar kan hij morgen meteen over beschikken. Dat vindt iedereen fijn.’

 

Over CashDesk
CashDesk is een internationaal opererende leverancier van software en POS-systemen voor afhaal- en bezorgrestaurants, en traditionele restaurants. Het POS-systeem van CashDesk bevat diverse koppelingen met platformen als Thuisbezorgd en Uber Eats en ruim 30 anderen. Daarnaast heeft het uitgebreide praktische functionaliteiten waarmee horecaondernemers alles in één systeem overzichtelijk en effectief kunnen organiseren. In Nederland is CashDesk dé specialist in de bezorgmarkt. De POS-software van CashDesk levert betere inzichten in de processen, verkort bereidingstijden en bezorgtijden, terwijl het gemak voor de consument en horecaondernemer wordt vergroot.

 

Over VCHO
De Vereniging Chinese-Aziatische Horeca Ondernemers (VCHO) is met ruim 1300 leden de grootste belangenbehartiger van de Aziatische horecasector in Nederland. Het bestuur van VCHO beschikt over jarenlange ervaring en unieke kennis en is daarom een gewaardeerde gesprekspartner voor tal van partijen in Nederland.

 

Weten wat we voor uw restaurant kunnen betekenen?