Bij BKK Thai bezorgen ze gerechten uit de authentieke Thaise keuken in heel Arnhem en omstreken. Hierbij worden door de Thaise chefs uitsluitend verse en natuurlijke ingrediënten gebruikt. Een gezond, vers en verantwoord afhaal- en bezorgrestaurant, dat was het doel van eigenaar Rolls. Ze liepen echter tegen wat problemen aan rondom de administratie. Benieuwd hoe Cashdesk BKK Thai hierbij heeft kunnen helpen? Lees dan verder!
De situatie
BKK Thai bestaat nu bijna 2,5 jaar. Het Thaise afhaal- en bezorgrestaurant is gevestigd in het centrum van Arnhem en ontstond op een bijzondere manier: Rolls heeft ook een frietzaak en na de verbouwing van het pand was er nog een ongebruikte keuken. Aangezien hij gek is op de Thaise keuken en er geen goede bezorgmogelijkheden waren in Arnhem, besloot Rolls er een Thais afhaal- en bezorgrestaurant van te maken.
De uitdaging: chaos in de administratie
Toen het restaurant open ging was er enige chaos wat betreft de bestellingen die binnen kwamen. De bestellingen in het afhaalrestaurant kwamen op de ene computer binnen, de bestellingen voor bezorging op een andere computer. En dan was er vaak ook nog miscommunicatie met de bezorgers. Alle bonnen werden los van elkaar geprint en de administratie aan het einde van de dag was elke keer een puzzel. Dat moest anders!
De oplossing: koppeling van alle systemen
Sinds de samenwerking met Cashdesk werden alle problemen verholpen. Door de koppeling van de systemen is er nu nog maar één printer. Voor de medewerkers scheelt dit veel tijd en verwarring. Daarnaast is het systeem met touchscreen veel gebruiksvriendelijker dan eerst.
Rolls heeft nu inzicht in de status van de bezorgers, waardoor de communicatie met hen beter verloopt en er minder irritatie is. Ook wat betreft de administratie is er flink wat verbeterd. Aan het eind van de avond draaien ze met een druk op de knop één bon uit van de hele avond. “Binnen tien seconden weet ik of de kassa klopt. Ideaal!”
De resultaten: efficiëntie en tweede vestiging
Het restaurant loopt nu als een trein. Zelfs zo goed dat Rolls een tweede zaak gaat openen in Nijmegen. Ook daar zullen ze gebruik maken van het systeem van Cashdesk en naast het huidige systeem ook de app van Cashdesk gaan gebruiken.
BKK Thai vind het fijn dat eventuele problemen meteen worden opgelost door Cashdesk. Met name het realtime oplossen van problemen in de kassa vinden ze handig. Ook hebben ze nu een stuk minder belletjes omdat klanten een smsje krijgen met informatie over de status van hun bestelling.
Over de samenwerking met Cashdesk
Rolls is erg tevreden over de samenwerking met Cashdesk:
“Als er wat gebeurt, zijn ze altijd bereikbaar. Het systeem werkt eigenlijk altijd. Maar werkt het niet? Dan is het zo opgelost. Ik vind het een mooi systeem. Niets dan lof!”
BKK Thai heeft meer omzet sinds de samenwerking met Cashdesk:
“Het werkt nu allemaal een stuk efficiënter. Ik heb minder rompslomp en kan hierdoor meer bestellingen aannemen. Hierdoor heb ik meer omzet dan met het vorige systeem.”