De Chinese Muur

Restaurant

‘’Wat een eyeopener, ik raad het iedereen aan in mijn kenniskring. Mijn neef is onlangs ook samen gaan werken met CashDesk en heel tevreden. Ik had het veel eerder aan moeten schaffen!” – Steven, De Chinese Muur

De case

Meer dan 100% productiever door restaurant software op maat

Chinees restaurant De Chinese Muur bestaat al bijna dertig jaar en is gevestigd in Leiderdorp. Het is een echt familiebedrijf en wordt op dit moment gerund door zoon Steven. In het restaurant kun je lekker eten of je bestelling aan huis laten bezorgen. Door de groei in het aantal bestellingen liep de tijd per bestelling echter steeds hoger op. Hierdoor was het personeel ontzettend veel tijd kwijt aan de bestellingen. Benieuwd hoe CashDesk ze hierbij heeft kunnen helpen? Lees dan verder!

Chinesemuur

De situatie

Het Chinees Indisch specialiteiten restaurant weet hoe ze hun gasten tevreden moet houden. Het unieke aan dit restaurant is dat het menu al vrijwel dertig jaar ongewijzigd is. Echter gaan ze zeker mee met de tijd en kun je tegenwoordig ook op hun website een bestelling doen. Met hun eigen bezorgers brengen ze de Chinese specialiteiten bij hun klanten aan huis.

De uitdaging: orderverwerking duurt te lang

In de afgelopen jaren is er een verschuiving te zien in het aantal bezoekers van Chinese restaurants. In plaats van restaurantbezoek, beginnen bestellingen de overhand te nemen. Door de ontwikkelingen in de bezorgservice markt groeien de online bestellingen enorm.

 

Een half jaar geleden ontving De Chinese Muur de bestellingen nog via de faxmachine. Ze schreven de bonnen over in zowel het Nederlands als het Chinees en waren zo meer dan vijf minuten bezig per bon. CashDesk werd ingeschakeld om de tijd per bestelling drastisch te verlagen.

De oplossing: automatisering van orderverwerking

De Chinese muur maakt gebruik van zowel de bezorg software als het restaurant kassasysteem van CashDesk. Sinds de samenwerking is het proces een stuk efficiënter. De bestellingen worden nu automatisch doorgestuurd naar het systeem en geprint. Hierdoor hoeven bestellingen niet meer overgeschreven te worden en is er minder kans op fouten.

 

Daarnaast is het erg handig dat de printer ook Chinese tekens kan printen. Er wordt een automatische vertaling gedaan in het systeem. Essentieel, aangezien een groot deel van het keukenpersoneel alleen Chinees spreekt. De Chinese Muur heeft nog geen ander systeem kunnen vinden waarbij dit mogelijk was.

De resultaten: efficiënter werken met minder personeel

Doordat de bestellingen automatisch worden doorgestuurd wordt er efficiënter gewerkt en is er minder personeel nodig. Zo werkten er voorheen twee man personeel bij het bezorg gedeelte en wordt dit nu gedaan door slechts één medewerker die ondertussen ook nog andere werkzaamheden kan verrichten. Dat is een productiviteitsverhoging van meer dan 100%.

 

Ook ontstaan er minder snel fouten in de bestellingen en loopt de communicatie met de keuken een stuk soepeler omdat de bestellingen zowel in het Nederlands als in het Chinees worden geprint.

Over de samenwerking met CashDesk

De Chinese Muur over de samenwerking met CashDesk:

 

De service is perfect. Wanneer er een probleem is of als er iets niet werkt wordt dit meteen opgelost.

 

Ook vindt het restaurant dat CashDesk open staat voor nieuwe ideeën en altijd met hen meedenkt.

 

‘’Wat een eyeopener, ik raad het iedereen aan in mijn kenniskring. Mijn neef is onlangs ook samen gaan werken met CashDesk en heel tevreden. Ik had het veel eerder aan moeten schaffen!” – Steven, De Chinese Muur