Scoor met Google Adwords en Facebook meer bestellingen

 
Scoor met Google Adwords en Facebook meer bestellingen
Hoe meer mensen jouw restaurant kennen, hoe meer mensen er bij je zullen bestellen. Om je naamsbekendheid te vergroten, is het belangrijk om je restaurant online op de juiste manier te promoten. Met behulp van Google Adwords en Facebook kun je je bereik daadwerkelijk laten groeien. Ben jij al bekend met wat dit kan opleveren?

Wat is Google Adwords?

Met Google Adwords kun je reclame maken op alle Google websites. Je bepaalt als adverteerder zelf wat de zoektermen zijn op basis waarvan je gevonden wilt worden. Zodra iemand dan een of meerdere van die zoektermen gebruikt, komt jouw advertentie in beeld. Je reclame is dan bijvoorbeeld te zien aan de rechterkant van de Google zoekmachine. Een mooie bijkomstigheid is dat je pas hoeft te betalen op het moment dat er ook daadwerkelijk op je advertentie wordt geklikt. Google Adwords kan bijdragen aan de groei van bezoekers op je eigen website en social media profielen zoals Facebook.

Wat zijn de zakelijke mogelijkheden van Facebook?

Veel restauranthouders maken een account aan en plaatsen zo nu en dan wat foto’s van gerechten, het interieur of de nieuwe bezorgwagen. Dit is bij lange na niet de meest effectieve manier om Facebook in te zetten. De mogelijkheden die Facebook aan ondernemers biedt zijn enorm. Niet alleen kunnen ondernemers kiezen uit verschillende soorten pagina’s, ook zijn er talloze manieren om interactie te creëren en stimuleren. Mond op mond reclame blijft krachtig en via Facebook kan dat snel gaan. Bij CashDesk kennen we de ins & outs van Facebook en helpen we graag om je account zo slim mogelijk in te richten.

Resultaat

Is jouw (afhaal-)restaurant aangesloten bij een groot online bestelplatform? In de meeste gevallen komt in dat geval 80% van de omzet via Thuisbezorgd, 10% via Just Eat en 10% via je eigen website. De commissie die je als restauranthouder aan een dergelijk platform betaald is niet mis, bij Thuisbezorgd betaal je bijvoorbeeld 11% per verkochte maaltijd. We zien dat deze verhoudingen aanmerkelijk anders liggen bij restaurants die wij helpen om slim gebruik maken van social media als Facebook en Google Adwords. Soms komt zelfs tot 80% van de omzet daarna via de de eigen website. Daarmee bespaar je gigantisch op de kosten die je daarvoor aan commissie kwijt was.

Je klanten weer van jezelf

Goede online marketing is dus van groot belang voor je business. Hiermee groeit je bereik en bespaar je op je kosten. Met het hebben van een vindbare website met een eigen bestelmodule en een slimme Facebook pagina kun je een wereld van verschil maken. Absoluut de moeite waard om je te verdiepen in de mogelijkheden. Maar waar begin je? Hoe kom je erachter of Google Adwords voor jou lucratief is? Of volstaat alleen een zakelijk Facebook profiel? En wanneer maak je hier tijd voor vrij als de bestellingen ook blijven binnenkomen? CashDesk is gespecialiseerd in het bouwen van vindbare bestel websites en geeft advies. Als je vragen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We denken graag met je mee.

Weten wat we voor uw restaurant kunnen betekenen?