VoIP telefonie

VoIP telefonie

Benut de vele voordelen van VoIP telefonie

Steeds meer bedrijven, waaronder ook veel restaurants, schakelen tegenwoordig over naar ‘Voice over Internet Protocol telefonie’, VoIP in het kort (Pol, 2020). Deze dienst maakt het mogelijk om de voorheen veel gebruikte ISDN lijnen te vervangen door te bellen over het internet. Het systeem is gebaseerd op een hosted telefooncentrale waardoor u deze zelf niet hoeft te installeren en onderhouden.

Met deze dienst kunt u gebruik maken van nuttige functies als automatische nummer- en klantherkenning, een oneindige wachtrij en kostenbesparing. Het enige wat u nodig heeft is een werkende internetverbinding, de rest regelen wij!

Waarom VOIP telefonie?

Automatische nummer- en klantherkenning

Op het moment dat een klant u belt wordt direct het telefoonnummer zichtbaar in CashDesk. Indien de klant eerder al een (online) bestelling bij u heeft gedaan, geldt dit ook voor zijn/haar naam en adres. Gezien het aantal bestellingen dat veel restaurants per dag te verwerken krijgen biedt dit kansen tot het besparen van kostbare tijd aan de telefoon.

Nooit meer last van een storing

Allereerst is de hosted VoIP telefoniecentrale betrouwbaar en biedt het een hoge gesprekskwaliteit. Waar het echter geen invloed op heeft, is de internetverbinding. Mocht deze wegvallen biedt VoIP telefonie u twee opties: U kunt ervoor kiezen een tweede internetverbinding op te zetten waar u op kunt terugvallen tijdens een storing. Een andere optie is om tijdens een storing via de hosted telefooncentrale automatisch door te schakelen naar een ander (mobiel) nummer. Zo bent u nooit meer onbereikbaar!

Besparing op telefoonkosten

VoIP telefonie biedt u besparingsmogelijkheden op zowel de abonnementskosten als op de gesprekskosten. Menig klant komt uit op een besparing van rond de 40% t.o.v. hun vorige telefoonsysteem. Zo is de investering vaak al binnen een jaar terugverdiend!

Keuzemenu en oneindige wachtrij

De hosted VoIP telefooncentrale biedt talloze functies voor een professionele uitstraling en hoog gebruiksgemak. Zo is er de mogelijkheid tot het instellen van een keuzemenu waarmee u klanten automatisch begeleidt naar de juiste medewerker of afdeling. Daarnaast kunt u gebruik maken van een oneindige wachtrij zodat u nooit meer ‘in gesprek’ bent.

Meer bezoekers op uw website met VoIP telefonie

Wanneer u niet in de gelegenheid bent om op te nemen kunt u een klant in de wachtrij plaatsen. Vervolgens kunt u ervoor kiezen om wachtrijmuziek in te stellen of om een bandje af te laten spelen waarin u klanten stimuleert uw website te bezoeken.

kassa medewerker

VoIP Apparatuur en verhuizing

Het overstappen op VoIP telefonie gaat erg gemakkelijk. U hoeft geen lijnen te verhuizen, geen telefoniecentrale te installeren en vaak is het mogelijk om uw bestaande apparatuur te blijven gebruiken. Mocht u er wel voor kiezen om uw eigen centrale te behouden is dit ook mogelijk met het gebruik van een VoIP-trunk. Deze VoIP-trunk legt een verbinding tussen uw eigen centrale en de hosted telefoniecentrale. Indien gewenst, wordt de verhuizing voor u geregeld op locatie.

De enige voorwaarde voor VoIP telefonie is dat u beschikt over een internetverbinding. Of dit nou DSL, glasvezel of via de kabel is maakt niet veel uit. Een eenvoudige 20/2 DSL verbinding is al geschikt voor 8-10 gelijktijdige gesprekken.

VoIP Uitbreidingen

Om een werkplek toe te voegen hoeft u alleen een nieuw toestel te plaatsen en deze te verbinden met de hosted telefoniecentrale. Deze centrale kan tot circa honderdduizend werkplekken bedienen.

VoIP Beheer

U kunt onze VoIP telefoon centrale eenvoudig en geheel zelfstandig beheren via de online web-interface. Call pick-up, wachtrijmuziek en een bereikbaarheidsmonitor zijn enkele functies die u gemakkelijk kunt instellen. Alle nieuwste functies op het gebied van telefonie zijn standaard inbegrepen. Mocht u hier hulp bij nodig hebben of hier geen tijd voor hebben, kunnen medewerkers van de telefoniecentrale u assisteren of het beheer van u overnemen.


Interesse?

De nuttige functies die VoIP telefonie biedt kunt u helpen in het stroomlijnen van uw processen. Daarnaast is het vanwege de grote kostenbesparing de moeite waard om uw telefoniekosten eens onder de loep te nemen. CashDesk informeert u graag over de mogelijkheden en kan een vrijblijvende besparingscalculatie voor uw onderneming opstellen. Heeft u interesse, neem dan contact met ons op.

 

Referenties